Arkiv for 2013



  • 17. oktober 2013

    17. oktober 2013

    11 medlemmer og 2 gjester var innom. Arbeidene under Mjøndalen fortsatte, det samme gjorde arbeidene med frontpanel i sosialrommet. Det ble også gjort endel justeringer på den malte bakgrunnen. Det ble plantet en rekke trær på skogbunnen i sosialrommet og en fjellknaus fikk farge og litt gresstrø. Vi fikk ryddet endel i hyller og lettsprengte […]

    Les mer

  • 10. oktober 2013

    10. oktober 2013

    12 medlemmer møtte. Mjøndalen stasjon står fortsatt på høykant for elektriske arbeider på undersiden og det ble lagt mer spor på oppstillingsområdet. I sosialrommet ble det laget skogsbunn på et bortgjemt område, montert opp en varmovn samt arbeidet videre på frontpanelene. Noen tog ble også prøvekjørt. Nattskiftet fortsatte også etter midnatt.  

    Les mer

  • 3. oktober 2013

    3. oktober 2013

    10 medlemmer møtte, i tillegg fikk vi en nyinnmelding av tidligere medlem nr. 16… Mjøndalen stasjon ble reist på høykant for reparasjoner og kobling av fjernstyring, snekring av panel fortsatte i sosialrommet hvor det også ble gjort litt grunnleggende landskapsbygging. Det ble også tid til kjøring av noen tog samt fotografering av andre tog. Nattskiftet […]

    Les mer

  • 26. september 2013

    26. september 2013

    Kjørekveld, med 20 medlemmer og flere gjester innom. Til tross for mange mennesker og mange tog var det (med få unntak) disiplinert kjøring. Det ble servert lettsprengte pølser utpå kvelden og trafikken stilnet som vanlig av før midnatt.  

    Les mer

  • 19. september 2013

    19. september 2013

    9 medlemmer møtte, og vi fikk en innmelding i løpet av kvelden. Vi arbeidet med spor til oppstillingsområdet, med fjernstyring, kabling av smalspor samt snekring ved broområdet. Litt opprydding før neste ukes kjørekveld ble også gjort. Nattskiftet fortsatte også etter midnatt.  

    Les mer

  • 12. september 2013

    12. september 2013

    13 medlemmer møtte. Kveldens arbeider: Fjernstyring, anleggsfronter og sporlegging på oppstillingsområde. Det ble også montert inn en vekselmotor under vekselen tett ved den store broen samt gjort et forsøk på å feste lokstallstaket. Ut på kvelden ble det servert godt sprengte pølser. En del tog ble også prøvekjørt. Nattskiftet fortsatte sitt arbeide etter midnatt.

    Les mer

  • 8. september 2013

    8. september 2013

    Andre dag med «åpen dag», også denne med en rekke besøkende innom. Materiellet var noe mer moderne denne dagen, ellers gled trafikken like greit som dagen i forveien. .    

    Les mer

  • 7. september 2013

    7. september 2013

    Lørdag, og åpen dag ifm. Spinderidagene. En god del mennesker var innom for å se anlegget vårt i de 5 timene vi hadde åpent. For de som ikke fikk vært der: Det er en ny sjanse i morgen, søndag.

    Les mer

  • 5. september 2013

    5. september 2013

    Hele 15 medlemmer og en gjest var innom. Det ble lagt spor nesten frem til «rundt svingen» under Mjøndalen stasjon, de to innkjørssignalene ved Sigdal ble koblet, et par dekkplater ble montert og malt i sosialrommet. Ellers ble en del tid brukt på klargjøring, rydding og støvsuging ettersom «åpen dag» arrangeres lørdag og søndag.

    Les mer

  • 29. august 2013

    29. august 2013

    Kjørekveld, med 18 medlemmer og en gjest tilstede. Tett trafikk i god bevegelse er et uttrykk som beskriver kveldens sesjon. Som alltid var det mye fint som rullet på sporene. Ut på kvelden ble det servert svært lettsprengte pølser.        

    Les mer

  •  
AWSOM Powered